leifsjoqvist

2013-11-03
12:50:39

Sisyfos
Så var det dags igen.
Dagen efter skjutningen på Rimmaregaten i Backa så
intervjuar GT "vanliga" människor i området. De är rädda
och vet inte om de skall våga gå ut. På ett gruppboende
i huset uttrycks rädsla om vad som skall hända.
Vän av ordning kan ju tycka att just de skulle vara som
tryggast. När upprepas en hämndskjutning på samma
plats? Har det någonsin hänt? När blev någon utom-
stående skadad i dessa s k gängskjutningar?
Värre än kulor är alla dessa rädslor. Av de som är rädda
har ingen anledning att vara det. När individuella rädslor
kopplas ihop och blir kollektiva finns en stark grund till
fascism och ropet efter att en stark man med vapenmakt
skall frigöra rädslorna. Varje diktatur utlovar i första hand
lag och ordning och trygghet för den snälla rädda männi-
skan.
Kommentar:
#1: Jeanette

Jag hoppas stt jag har missuppfattat det du skriver att man inte skall tycka att det är otäckt när snorungar skjuter på offentliga platser! Jag känner mig rädd i allafall stt någon oskyldig kommer i mellan!

2013-11-04 @ 19:13:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: