leifsjoqvist

2013-10-07
13:06:56

Är min fiendes fiende min vän
 Under andra världskriget fanns det en militant befrielserörelse
i Indien ledd av Bose. I sin strävan efter befrielse från den britt-
iska kolonialismen lierade han sig med Tyskland och nazismen.
Var det rätt? Såg Bose konflikterna som fanns i världen när han
valde att stasa på Tyskland?
Idag tvekar många radikaler på hur man skall agera mot islamis-
ter.  Det finns ett skimmer av att man ser dem som befrielsekäm-
par då de ju bekämpar Israel och USA. Det gör ju även mången
nazist och inte särskilt många radikaler ställer sig bakom Mein
Kampf och vill sjunga Horst Wesselsången.
Jag har inga problem med att folk är troende. Många kristna och
muslimer gör goda gärningar och är trevligt folk. Många stöter jag
på i min vardag. De har sin tro. IBland diskuterar vi och inte sällan
kommer vi fram till att vi är helt oeniga.Men jag är ateist. Jag tycker
att de tror på hjärnspöken. Men en god kristen eller muslim är ju
mer värd än en usel ateist. Gärningarna räknas.
Vänstern har ett konstigt förhållande till islamism. Man bemöter den
med tystnad. Pål Steigan skriver om en norskt möte på Islamic cen-
ter dit man bjudit Abu Usamah. Denne Abu tycker att homosexuella
skall skjutas som hundar. Han tycker att kvinnor är korkade av nat-
uren. Han tycker att de som inte är muslimer skall skjutas. En mus-
lim får inte gifta sig med en icke-muslim. Kort sagt är han en inhum-
an man med ett tyranniskt sinnelag. Steigan kallar honom för fascist.
Varför inga proetster? Jämför med hur det agerades när Åke Gren
jämförde homosexualitet med cancer. Åke Gren hudflängdes och
hamnade inför rätta. Jämför hur vi agerar när Livets ord, Jehovas
vittnen eller Plymouthorden kommer på tal.
Vänsterns förhållande till islamism kan ses som fabeln om skorpin-
ionen och grodan. Grodan som låter sig överatalas att ta skorpinion-
en över floden med tanken att om skorpionen hugger dör ju bägge
och varför skulle han göra det? Nu är det precis vad som sker och
precis innan de sjunker in i döden frågar grodan, varför, och skorp-
inionen svarar:det är min natur.
Islam i sig liksom kristendom i sig uppmanar till kärlek och goda gär-
ningar, men det finns avarter inom båda och detta måste tas på all-
var. En islamist blir inte en samarbetspartner bara för att han vill
skjuta amerikaner och israeler (i själva verket är han ute för att skjuta
av judar) för i slutändan vill han skjuta oss också.
 
http://psteigan.wordpress.com/2013/10/07/en-fascist-pa-oslo-besok/
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: