leifsjoqvist

2013-10-21
16:35:04

En liten tjuv
Jag hade träning med skolan på våran lilla plan idag.
I ögonvrån såg jag något som gick in i klubbhuset
som jag direkt kände inte skulle vara där. Jag gick
in och lyssnade men det var alldeles tyst. Jag koll-
ade runt i alla öppna ytor men jag såg inget.
Ute på planen igen hade jag ett öga på utgångarna
under resten av träningen. Jag såg inget. Den lille
förslagna tjuven måste ha gömt sig väl. Han hade
varit inne i materialrummet och försökt att lirka ut
matchtröjor och en mobil var borta.
Det finns inte en chans i världen att jag skulle kunna
lämna ett giltigt signalemnet på honom mer än att
han var ca 1,50, hade en grå munktröja och om jag
skrev på Avpixlat att han hade afrikanskt ursprung.
Ilsk över att inte tagit honom på bar gärning var jag
en stund men sedan ganska nöjd med att jag inte
gjort det. Vem vet vad som då hänt?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: