leifsjoqvist

2013-09-21
23:31:40

jag demonstrerade inte idag
Folkkampanjen för gemensam välfärd anordande
demonstrationer runt om i landet idag. Det är bra.
Kampanjen är bra och med säkerhet står en majo-
ritet av landets befolkning bakom deras krav.
Ett problem som blir alltmer tydligt är att Sverige
inte styrs utifrån vad folket vill utan vad kapitalet vill.
Vi är för många som passiviserats.
Vi är för många som knyter näven hemma men som
inte orkar att ta oss till lokaler och torg för att visa vad
vi tycker.
Jag skulle kunna skylla på att jag hade match med
juniorerna idag men jag hade inte gått ändå. Det är
något som ta emot.
Det känns som om det inte är på riktigt. Om läget
varit skarpt hade det varit annorlunda. Om dagens
demonstration varit en förbjuden hade jag gått.
Nu blir det mer som en manifestion för att demo-
kratin fungerar men inget kommer i grunden att
förändras.
Samtidigt som demonstrationerna sänker Borg
skatterna för de rika. Det skall göra att fler får
jobb. En paradox som även sossarna tycks gilla.
Den politiken har nu förts av Alliansen och soss-
arna i snart 30 år och vi har inte fått fler jobb och
välfärden har nedsrustats.
 
Kommentar:
#1: Anders hertz

Nu har du predikat i din blogg att det enda som kan skapa en förändring är att folk organiserar sig. Helt rätt !
När detta förhoppningsvis börjar ske går du inte med för att det inte är olagligt !!!!
Hur tänker du min tjocka kompis.


Svar: Ja du min ännu tjockare kompis det var just det jag försökte reda ut. Jag förstår det inte riktigt själv. Lite är jag inne på att de som verkligen skulle behöva höja sin röst inte gör det utan de som är relativt välbeställda gör det för dem.
Leif Sjöqvist

2013-09-24 @ 19:24:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: