leifsjoqvist

2014-08-16
13:03:28

Renässans för kassettbandet?
På 70-talet förändrades mycket i mitt liv med kassetbandet.
Jag kunde göra best of band och gjorde det en stor del av
min tid. Om man hade en bra kassetspelare med bra band
kunde man få ljud som än idag slår ut det mesta. Teknikut-
vecklingen har ju inte alltid varit till ljudets fromma. Man kun-
de ha spelare med större frekvensomfång än allt annat idag.
Men banden kunde också driva en till vansinne. Om jag und-
er några dagars tid spelat in 90 minuter, jag föredrog C90
framför C60, och detta sedan trasslade sig var det jordens
undergång.
Jag minns när Scotch kom med de revolutionerande kobolt-
banden. De var skit.
Bäst var TDK och BASF.
Det bästa bandet jag hade var ett Philliphs  90 med Jethro
Tull och skivan Living in the past.
Men det är inte utan jag saknar min the best of band
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: