leifsjoqvist

2014-02-17
23:48:00

Den amerikanska kulturimperialismens totala övertagande
Jag letar febrilt efter G H Olssons nya film Concerning
violence men kan inte hitta när den har premiär. Jag
missade den på filmfestivalen och vill så gärna se den.
Konceptet från Mixed tapes 67-75 där Olsson använd-
er svenska arkiv för att visa upp Svarta Pantrarnas
kamp används igen. Nu filmar han Frantz Fanons tex-
ter om kampen i Afrika med svenska arkivbilder. Det
låter mer intressant än något annat just nu.
Om jag nu inte vill se en svensk filmad dokumentär så
behöver jag inte direkt anstränga mig för att för att se
vilken annan skit som påtvingas oss med reklam och
upprepning överallt. Det Storebror vill att jag skall se
är: Fast and furios 7, Hobbit 3, Resident evil 6, Trans-
formers 4, Captain America 2,  Avengers 2................
95% av utbudet på svenska biografer är amerikanska
produktioner. Hur kan man säga att detta är vad folk
vill ha? Vad har vi för val?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: