leifsjoqvist

2014-02-19
15:01:00

Det lilla livet
Ute i världen sker stora saker som jag kan uppröras av.
I min egen lilla värld är det annat som berör. Jag tittar i
mina dagböcker vid tiden för första barnet. Jag ser då
hur litet livet blir. Hur det lilla barnet styr min tillvaro.Det
var en tuff början då min son hade svår bronkitis och det
var många sjukhusvistelser. Nu fyller han snart 30 år och
skall i sin tur bli far. Jag blir farfar. Tiden går.
Min dotter tog idag körkort och också hon är utflugen och
står på egna ben. Mellanpojken har haft ångest över smär-
ta i underarmarna men vi kom fram till att det var tennisarm
och så blev det lugnt. Kunskap skapar lugn.
Jag går tillbaka till perioden innan jag fick barn. Nu är det
bara att tuffa på till jag stupar ner i graven och blir maskföda.
Det känns bra.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: