leifsjoqvist

2014-02-09
20:45:29

Kaos i det lilla livet
På fredagkvällen la jag mycket pedagogiskt fram
allting jag skulle ha på lördagmorgonen inför trän-
ingslägret med seniorerna och detta för att slippa
leta efter saker på morgonen och att jag skulle kun-
na få sova en kvart extra.
Så på lördagmorgonen när jag skulle ge mig av kun-
de jag inte hitta nyckelknippan. På den finns ju det
som är min vardag. Nycklar hem, till cykeln, till klubb-
en, till alla materialförråd i klubben och till alla olika
lokaler vi har träning i. Jag letade överallt men de
fanns ingenstans att finna. Så jag fick springa till
klubben stressad som få. Som tur var hade lagled-
aren nycklar så vi kom in. Hamnade i konflikt med
min assisterande som också råkar vara min son.
Här uppstår en extra ingrediens i konflikter som
jag för övrigt slipper.
Hem sent idag och jag fick stå en timma innan någ-
on granne kom hem och kunde släppa in mig in mig
i uppgången. Väl hemma började jag leta. Jag tänk-
te tusen tankar om var jag kunde ha lagt dem på fre-
dagen men minnet ville inte ta fram några konkreta
bilder. Jag vände på allt i hela lägenheten men inga
nycklar. Den frustration jag kände kunde ha lett till
någons död om det funnits någon person att ta ut
denna på. Till slut sparkade jag till ett påse med
böcker som jag ställt under köksbordet och gissa
vad som fanns i den påsen? Hur fan nycklarna ham-
nat där begriper jag inte, men mitt liv blev precis i
den stunden otroligt mycket lättare att leva.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: