leifsjoqvist

2014-01-15
00:54:20

Varför detta missbruk?
Jag var trött denna kväll. Jag låg och zappade framför TV:n.
Så började Shark Knight 3D och jag visste ju innan att det
var ingen film som skulle ge mig några större intryck utan
jag skulle bara fyllas av ångest att jag åter lät mig drogas
i 90 minuter när filmen var slut. Ändå tittade jag som så
många gånger förut.
Det är en simpel film. 7 unga snygga människor skall ut
på en ö och där skall de i sötvatten ätas upp av ett antal
olika hajsorter, vilka är planterade av tre vita lantisar som
vill tjäna pengar på kabelutsändning(de har monterat kam-
eror på alla hajar). Det är ännu värre än vad det låter.
The cabin is set on fire and the sheriff is killed by the shark, but as Nick leaves there is no trace of a fire having even taken Place.
 
Om nu något skulle kunna ta tillvara så skulle det vara
att alla bad guys i den här typen av filmer med psyko-
pater som mördar duktiga och kreativa människor all-
tid nuförtiden är White-trash. Det är inte judar,zigenare,
negrer eller efterblivna utan vit arbetarklass.
Tyvärr tolkas ju detta som att det är rasism mot vita av
stjärnorna runt SD och ännu mer av de slocknade stjär-
norna i olika former av nazistiska organisationer.
Det är inte rasism utan utslag av klassförakt. De onda
är de som bor på landet, har simpla jobb eller inga jobb
alls och vars enda drivkraft i livet är att sko sig själva
utan egen ansträngning och som helt saknar någon
som helst moral eller drivkraft i annat än att plåga och
döda duktiga människor.
Jag blir dock inte klok på mig själv och varför ödslar bort
tid i livet på dylik smörja. Det händer för ofta. De vore ju
bättre att bara sova.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: