leifsjoqvist

2014-07-18
00:52:44

Bushido
Att leva i varje andetag är Bushidos väg. The way of the samuraj.
Jag cyklade upp till Härlanda tjärn i solnedgången efter en dag i
fotbollens tjänst. Mycket cyklande och mycket fotboll. Idag mest
glädje efter några dagars sorg.
Jag stannade till vid bryggan och bytte om. vattnet var spegelblankt.
Inte en krusning på ytan. En katt kom och strök sig mot benen. Jag
kelade lite med den.
Jag hoppade in och började simma. Vattnet delade sig när jag simm-
ade och jag såg en lom simma lite längre bort. Den vanliga turen gick
lättare än någonsin. Det var en njutning.
Jag kom upp på bryggan och såg två kvinnor byta om för att lite senare
tas hand om vattnet. De såg inte mig men jag såg dem.
Jag satte mig vid strandkanten och tände en cigg.
Vid eldstaden satt fyra män och en kvinna och två barn. Jag fick en kän-
sla av trash och funderade över om det var biologi eller miljö som gjorde
att de såg ut som de gjorde och talade på det sätt de talade.
Oavsett hade det ingen större betydelse denna kväll.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: