leifsjoqvist

2014-07-19
23:54:41

Cykla
Igår cyklade jag och min son till Falkenberg.
12,2 mil cykelvägen. En god dag att cykla.
Ginstleden går en bra bit på väg och stund-
tals är den oerhört vacker. Skog, havsband,
betande kossor, springande hästar, betande
får.
Tyvärr hade jag ett wobblande bakdäck så det
blev lite dramatik nerför och det lätta slaget en
gång i sekunden som uppstår av ett ojämnt hjul
blir som kinesisk vattentortyr efter ett tag.
Orken var det inget fel på men det var knäna som
började att smärta som gjorde resan lite mindre
lustfylld. Det och röven. Röven börjar alltid att smär-
ta efter 3-4 mil men den domnar efter ytterligare
några så det kan man leva med.
På vägen blev vi tutade och hejade på av lokala
raggare som trafikerar vägen mellan Varberg och
Falkenberg. De sitter där 5-6 stycken i en gammal
amerikanare och lyssnar på skitmusik och åker
fram och tillbaka.
I Falkenberg var det full rulle med någon form av
konsert där bikers och raggare verkade bilda stomme.
När vi var framme ställde vid cyklarna och gick ner
till Skrea strand och badade. Sällan har jag upplevt
ett bad så skönt som just denna sena kväll.,
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: