leifsjoqvist

2014-07-23
11:39:33

Okunskapen sprider sig
De senaste veckorna har jag stött på argument som
verkligen får mig att rycka till. Det handlar om invand-
rarkillar som öppet på Facebook eller i diskussion hyll-
ar Adolf Hitler. Det som hyllas är den slutgiltiga lösning-
en. Judarnas utrotande.
Jag kan med stort tvång försöka förstå. Israel är en jud-
isk stat som våldför sig på palestinier. Via FB får vi ta del
av oskyldiga offer orsakat av israeliska vapen.
Men hur hylla Hitler?
Har man inte mer kunskap än så om vad nazism står för?
En svart man som hyllar Hitler? Ja. Jackie Arklöv var nazist
men det är rätt mycket som saknas innanför det pannbenet.
En rom som stödjer Hitler? Vet man då inte att romer var i
samma kategori som judar? En miljon romer massmördades
i koncentrationsläger.
Om man lever efter devisen min fiendes fiende är min vän så
framstår min fiendes fiende som det största hotet av dem alla.
En ideologi som delar upp mänskligheten i raser där en ras är
överlägsen alla och där de underlägsna raserna antingen skall
utrotas eller leva i slavlika förhållande för att tjäna den högre.
Hur kan invandrarkillar stödja detta?
Har de läst att Heinrich Himmler tyckte att Islam var den religion
som närmast förstod "judeproblemet"?
Har de i sin isolation i förorten kommit så långt bort från sans och
förnuft att deras rätt och fel har kommit på kant med allt?
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: