leifsjoqvist

2014-06-30
21:43:00

Identifikationsfaktor noll
Kollar på serie Rescue me om livet på en brandstation.
Det handlar om en mängd människors liv och tillkorta-
kommanden. Jag tycker det är rasande bra och jag kan
inte slita mig utan väljer att titta på avsnitt efter avsnitt
och det finns att ta av. Sju årgångar. Jag är på årgång tre.
I de flesta serier, åtminstone i typen arbetsplatsserier bruk-
ar det finns identifikationsfaktorer som gör att man känner
igen sig och därför grips av historien. Men när jag tänker
efter finns inte mycket av det här för mig:
-Jag har inga alkoholproblem. Jag har aldrig druckit alkohol
 själv eller gått på puben själv i hela mitt liv.
-Jag använder inga tabletter av något slag och har därför
 aldrig upplevt någon form av abstinens(förutom nikotin och
 koffein).
-Jag strular inte med kvinnor och har inga sådana relations-
 problem. Jag har definitivt inga problem med att strula med
 flera kvinnor samtidigt.
-Jag har aldrig och kommer inte att utnyttja en prostituerad
-Jag är inte homofob och har inga problem med att umgås ell-
 er träffa människor som inte är heterosexuella.
-Jag är ateist och grubblar således inte över Guds plan eller dylikt
-Jag har ingen släkt som jag bråkar med eller som ständigt lägger
 sig i mitt liv
-Jag har bra relation med mina barn och har inte träffat dem för lite
-Jag ser inga spöken och tror inte på det övernaturliga
-Jag har inga fördomar om kvinnor eller människor som är icke-vita
-Jag håller inte på och bråkar med ex om ditten och datten
-Jag har ingen bil
-Jag håller inte på med spel och dobbel av något slag
 
Listan kan nog göras längre. Kanske är det så att min fascination
över denna serie finns i att jag får titta in i en värld som inte är lik
min egen.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: