leifsjoqvist

2014-03-12
21:36:05

Misantroperna
Jag var på Valhalla idag och simmade. När jag bytte
om stod det två bredvid och konverserade. De båda
männen var i 60-årsåldern och de såg snarare ut att
vara äldre än yngre. De såg lite sjukligt feta ut.
Bägge berömde varandra för att de tränade och att
de numer åt så förståndigt men ganska snart började
de tala om annat:
Man 1: Hörde du Elins hosta idag?
Man 2: Ja verkligen. Hon är ofta sjuk. Orkar inte mycket
Man 1: Ja, det är inte bara förkylning det hör man.
Senare i duschen hamnade jag bredvid männen igen.
Man 1: Vad gör han Bertil på jobbet egentligen?
Man 2: Ja haha han har ju kondis om en död. Han flåsar
            som en flodhäst bara han böjer sig och knyter skorna.
Man 1: Gustav kan man ju undra hur han är funtad?
Man 2: Ja så lat. Det är ju grymt att sådana får vara kvar.
Jag gick ut och simmade mina längder. Efter dusch gick jag
in i  bastun och då satt de bägge männen där.
Man 1: Han John är tydligen chefens pojk. Det kan man ju förstå.
Man 2: Ja, han hade ju haft det jobbet annars. han har aldrig gjort
            något så länge jag varit där.
Man 1: Å han  Uffe eller va fan han heter. Vad är det?
Man 2: Ja den  gubben vet hur man fyller en dag med ingenting.
Jag gick ur bastun och undrade över dessa män som var så fyll-
da av misantropi och självgodhet. Skulle jag säga det till dem?
Nej, det var inte min uppgift.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: