leifsjoqvist

2014-03-10
23:34:00

Times are a changing................
För tio år sedan var jag på en fest med några
kamrater. Där var en ung man som var synner-
ligen feminim och vi gjorde oss roliga på hans
bekostnad. Kvinnorna på festen tyckte vi var
odrägliga och bad oss gå vilket vi gjorde men
tyckte att det var vi som var missförstådda.
Något år senare såg jag en annons på spårvag-
nen om att bort håret på bröstet. Jag tänkte att
det måste vara ett skämt, en falsk annons. Det
var det inte.
Så sa en nära vän att han rakade sig under arm-
arna. Jag trodde han skämtade. Män rakar sig
fan inte under armarna. Men det gör de idag och
i lika hög utsträckning som kvinnor slutar göra det.
Häromdagen var det en spelare som la ut på face-
book om ansiktsvårdsprodukter. Jag blev förbann-
ad och tänkte att det är ju fan att man skall mobba
folk och facerapa dem på FB. Jag tog upp detta för
gruppen och sa att om någon fortsätter med sådan
här skit kommer det inte att bli roligt. Efter mitt myck-
et arga tal kom en spelare fram till mig och sa lite dis-
kret att X sålde ansiktsvårdsprodukter och att flera i
laget hade köpt.
Man får alltså lära sig att ens egen tanke om manlig-
het inte är alla andras, men det är inte lätt.
Come mothers and fathers
Throughout the land
And don't criticize
What you can't understand
Your sons and your daughters
Are beyond your command
Your old road is
Rapidly agin'
Please get out of the new one
If you can't lend your hand
For the times they are a-changin'.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: