leifsjoqvist

2014-05-14
00:07:28

Funderingar om sakernas tillstånd
Jag cyklar alltid vart jag än skall. Jag är så van vid att
hålla blicken på vägen att jag inte riktigt reflekterar öv-
er hur vägbanorna egentligen har för allmän status.
Idag fokuserade jag på det och insåg att vägar för cyk-
lister i denna stad är under all kritik. Det är ett mirakel
att det inte sker fler olyckor än vad det gör. Håligheter
är mer regel än undantag. Om bilister skulle köra under
samma villkor hade det utbrutit en folkstorm.
I Backa skall det öppnad ytterligare en friskola som gör
att de kommunala måste sära ner ca 70 personer på de
nu befintliga skolorna. Gissa vilka som flyttar skola och
gissa vilka som blir kvar? I den nya skolan får de anställ-
da lärarna del av ägandet i skolan. Så kan man också
utveckla desintegration och öka klasskillnaderna. En led-
are för en skola i Mölndal berättade idag att exakt samma
historia utspelade sig där.
Jag köpte en djupfryst färdiglagad maträtt idag av ett för
mig okänt varumärke. Det smakade inte mycket och det
som skulle vara kyckling kändes som kartong. Jag und-
rar över hur utvecklad kontrollen är över denna typ av var-
or. I Europa är det inom livsmedelsindustrin som de krim-
inella nätverken mest skjuter fram sina positioner och det-
ta för att det är lätt att fuska och kontrollerna är få eller
inga alls. Tydligen är fusket med olivolja särskilt utvecklat.
Jag har fått byta kläder tre gånger idag av det omfattande
regnandet. Det finns dagar som det är roligare att träna
fotboll än andra, åtminstone som tränare.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: