leifsjoqvist

2014-05-23
17:31:47

Vardag
Jag hade träning med P02 och hörde skotten vid 16-tiden. Strax efter
sirener och ytterligare lite senare började helikopter hovra ovanför
huvudet. Jag reagerade knappt. Det har blivit vardag. Någon blev
skjuten i sin bil vid Hjalmarsgrillen 100 meter från min bostad.
Det enda som störde mig var att pojkarna till P06-träningen inte kom
fram genom polisavspärrningarna.
Avtrubbningen är väl lika allvarlig som skjutningarna.
Unga män skjuter ihjäl varandra och för vad?
En tjej, en väst eller några påsar marijuana.
I vår ytliga värld är livet inte mycket värt.
Det verkar som om flera tycker att det inte finns
någon större mening med tillvaron på jorden.
Några gömmer sig bakom Allah och andra verkar
skita i det mesta.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: