leifsjoqvist

2014-05-19
00:58:24

Vi tänker olika och vissa tänker inte alls
En ung man blev brutalt mördad igår. Han blev skjuten med 30 skott
eller mer i bröstet och ansiktet. Det var en regelrätt avrättning av två
män(antagande)med masker. Den avrättades bror blev skjuten i ben-
en. I lokalen där det hände fanns en massa unga män som blev vitt-
nen.
Idag har jag hört och läst kommentarer som gör mig illa till mods. På
fascistsidorna (Avpixlat , Nationell , Nordfront, Exponerat) skrivs det
att det var bra och sedan handlar det bara om vilken etnisk bakgrund
offer eller förövare har. Livet är inte något som tillhör oss allmänt utan
det är skillnad på livets värde utifrån vilken etnicitet man har.
Många tycker att det är bra att kriminella skjuter ihjäl varandra, att det
är form av självsanering. Jag undrar hur man för upp ett sådant tänkan-
de till en politisk nivå och ännu mer hur man för upp den på juridisk nivå.
Var får egentligen gränsen, är det kriminella i allmänhet eller skall man
också göra skillnad på kriminella och deras etnicitet? Svaret är att så
är det. Ingen utav fascistrasisterna säger ju att man skall utvisa svenska
kriminella utan bara de med en annan etnisk bakgrund än svensk.
Denna brist på en human syn på människan är för mig gåtfull. Den som
reducerar människan till att vara en etnicitet eller nationalitet har i det
en liten Hitler i sig.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: