leifsjoqvist

2014-10-04
22:38:09

Mordet på Palme
Mia Blomgren gör intressanta dokumentärer på P1.
Hon har haft en serie i tendens om white trash där
hon går runt i Stockholms förorter och frågar rätt på
om människorna där känner sig som white trash.
Nu har hon som heter Natten den 28 februari och
som handlar om vad folk gjorde den natten när Olof
Palme blev mördad. En man är intressant därför att
han knappt vet vem Palme var eller vad han stod för.
Det är hans grej, säger han, att inget veta. Han säger
sig vara ensam. När han skall konkretisera det nämn-
er han att han en gång träffade en trevlig man online.
Han var från Colombia.
Jag tänker på vad jag själv gjorde. Det som jag inte kom-
mer ihåg är varför jag inte visste något under natten.Jag
brukar alltid vara vaken till småtimmarna och att ingen
ringde. När jag steg upp med min son som då var 1 och
ett halvt år och satte på TVn för att kolla barnprogram då
fick jag jag reda på det. Dagen efter således.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: