leifsjoqvist

2014-10-18
00:16:42

Så var det dags igen
Under den senaste månaden har GP rapporterat
om misstänkta skottlossningar i Backa. I alla fall-
en har det handlat om annat än skottlossning. Det
har varit smällare och som ikväll en personalfest
på bygget precis där jag bor.
Varför skriver man ens om det? Varför skriver man
om sådant som inte är?
Backa och GP är en affär som styrs av en märklig
agenda som jag inte begriper.
Å andra sidan träffade jag en man för någon vecka
sedan som angående smällarna vid  Backaskolan
var helt övertygad om att det var pistolskott och att
polisen mörkade verkligheten. På min fråga om var-
för polisen skulle göra det blev han svaret skyldig.
Rädsla skapar fantasier som kan verkligt farliga.Se
bara på SD och rasismen.
I det perspektivet undrar jag verkligen vad GP tänker
på i sina nyhetsstick om Backa.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: