leifsjoqvist

2014-10-19
15:35:24

Sagan om mobilen
Jag ser en kille från balkongen som går med sin
mobil två decimeter från ansiktet. Så är det varje
gång jag ser honom. Han ser lycklig ut.
Samma kille hade jag på gymnastiklektion. Jag
bad honom lägga ifrån sig mobilen under lektion-
en. Han nickade. Varje gång jag tittade åt hans
håll var dock mobilen uppe. Jag sa då till honom
att lämna ifrån sig mobilen. Han förändrades tot-
alt. Fick panik. Jag sa att han kunde lämna in den
i det låsta lärarrummet men det hjälpte inte. Det
var som att skilja en mor från sitt nyfödda spädbarn.
Jag ville inte göra någon större affär av det hela ut-
an sa att han fick välja mellan att vara med eller sät-
ta sig på sidan. Det var inget svårt val för honom.
Han valde sin "precious" utan tvekan.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: