leifsjoqvist

2014-10-15
13:36:09

Teknikens under
Jag tillhör den lilla skara som envisas med att spela
CD-skivor. Det hänger samman med min tidigare
passion för LP-skivor. Minst lika viktigt som skivan
i sig var och är omslaget. Jag har köpt en och ann-
an skiva genom dess omslag och vilken sättning
bandet har. Ett tag köpte jag skivor direkt om det
inte fanns sång typ Tangerine Dream.
Jag cyklar var jag än skall och en del i detta cyklan-
de är att lyssna på musik. Bärbar CD-spelare, bra
hörlurar och CD-skivor är alltså oumbärlig utrust-
ning vid cykling. Jag ogillar snuttifiering. Jag ogill-
ar svagt och orent ljud. En bra CD-spelare med bra
hörlurar ger bättre ljud än modernare utrustning.
Så häromdagen uppstod ett glapp i hörlurarna. Jag
trodde det i alla fall(hörlurarnas sladd går lätt sönder)
men tänkte att det var lika bra att i samma veva kö-
pa en ny CD-spelare.
Jag hittade direkt ett par Senheizer som jag hade sed-
an tidigare och då var det bara CD-spelare som skulle
köpas.
En finnig säljare på SIBA kom till min hjälp. Han visade
mig på stora CD-spelare och när jag sa att det var en
bärbar tittade han storögt på mig och sa:
-Aha, på min tid sa vi Freestyle....(fanskapet var några
och 20).
Vi letade och hittade billig skit som jag inte var intresserad
av.
Han log åt mig och sa:
-Kan du tänka dig igår sålde jag en skivspelare..............
Jag tänkte tala om för honom att marknaden för LP-skivor
har ökar markant de senare åren men avstod då den lille
pojken verkade vara borta för resonemang om allt som
hände på 1900-talet.
Jag fick i alla fall mina hörlurar för 1690KR och var nöjd.
När jag kom var och testade var ljudet fortfarande inte bra.
Till slut förstod jag att det var omkopplaren till inpluggen
som var kass. Den kostar typ 25 kr.
 
Kommentar:
#1: kenny

Jag kan köpa dina gamla lurar. Du får 800 spänn.

2014-10-15 @ 17:23:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: