leifsjoqvist

2014-10-17
12:07:00

Vad skall man göra?
Jag fick ett SMS där en kompis frågade om jag
hämtat mig från att en god vän föll från fönster-
bläcket och gick döden till mötes.
Jag blev alldeles kall. Jag har ingen vän som tag-
it sitt liv. Jag tänkte att det var en kod för att min
vän tänkte göra det. Så vad skulle jag göra?
Jag funderade fram och tillbaka och just som jag
skulle slänga mig på cykeln förstod jag. Min vän
refererade till min gamla blomkruka som föll i gol-
vet tidigare i veckan.
På Facebook läser jag om en avlägsen vän som
skickar ett meddelande om att han inte mår så bra.
Det går ut till alla hans "vänner". Hur mycket vän är
man egentligen på Facebook? Hur många tar till sig
en verklig fråga om hjälp? Av svaren att döma inte
så många. Om jag skickat ett dylikt meddelande och
fått till svar att jag skall tänka positivt hade det nog
varit samma som sista spiken i kistan.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: