leifsjoqvist

2014-09-10
13:25:00

i år skall jag rösta
Jag har inte röstat sedan 1994.
Orsaken har varit ideologisk.
Skillnaderna mellan partierna i riksdagen är för
små och hotet om ren korporativism ligger där
som en filt över.
I Göteborg styr sossar och skillnaden mellan
rik och fattig har fyrdubblats.
I landet i stort är skillnaden mellan en öppet
borgerlig regering och en sossestyrd margi-
nell.
Denna likriktning är ett hot mot demokratin.
Det finns också tydliga tendenser att måla
upp allt som är emot rådande ordning som
hot mot just denna form av korporativa s k
demokrati.
I vilket fall, den öppna rasismen och inte minst
en nazism som tillåts på torg och gator, gör att
jag röstar. Alla måste vara överens om att det
finns grader i helvetet och när det når över en
viss nivå bränns vi alla oavsett vad vi tycker.
Så min röst är emot rasism och nazism och
inte för något i egentlig mening.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: