leifsjoqvist

2015-04-09
12:47:53

Murphys lag
"Om något kan gå fel kommer det förr eller senare göra det".
Jag hade träning i förrgår då det kom en kille springande och
sa att det var några som satte spik i mina cykeldäck. Jag rus-
ade dit och såg häftstift i både fram- och bakdäck. Jag fick en
beskrivning på hur killarna sett ut och gjorde ett antagande att
jag visste vilka det var. Inga killar som responderar mot vare
utskällning eller konskevens, alltså inga "värstingar".
Det var bara att bita i det sura äpplet och gå vidare.
När jag bytte däck där fram så släppte kopplingen till broms-
skivan och det var lögn i helvete att få den på plast igen. Så
innan jag dödade någon oskyldig beslutade jag mig för att läm-
na i den på Åkes.
Idag skulle jag cykla upp till min far. Jag pumpade upp vinter-
cykeln som stått någon månad och gav mig iväg. Efter cirka en
kilometer började det slå i bakdäcket. Punktering.
Det var bara att stiga av och börja vandringen hemåt. Jag fick tag
i min som som lovade kolla till farsan.
I en värld med stora problem är det de små problemen som berör
en själv som engagerar mest.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: