leifsjoqvist

2015-04-13
13:47:55

Sorgligt okunnig
Jag har Cmore TV och leverantör är Tele2. Nu har
Bredbandsbolaget köpt upp skiten och jag får en
ny box att koppla in.
Detta stör mig.
Teknik skall bara underlätta mitt liv.
Jag vill inte tänka på eller förstå hur det fungerar.
Det skall bara fungera.
Så får jag en instruktion som säger att jag bara behöver
göra tre saker så är allt igång.
Säkert!
Det fungerade inte alls.
I dessa lägen svara jag alltid med att totalt förlora mitt
humör. Jag skäller, jag sparkar och inte sällan på något
som gör att jag svimmar av smärta vilket i sin tur gör mig
ännu mer förbannad. Jag förlorar kort sagt, kontrollen.
När jag lugnar ner mig efter en kvart går jag lugnt igenom
manualen en gång till och ser då att jag kopplat nätverks-
sladden fel.
Så till slut blev det rätt.
Jag hatar när mina cirklar rubbas av tekniken.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: