leifsjoqvist

2015-08-01
12:15:43

Hipsters och andra
Efter några dagar i Lappland och bestigning av Kebnekjase
läser jag att hipsters nu anser att just detta är högsta mode.
Jag undrar varför?
Hur roligt var det att vandra i rullgrus rakt upp i timma efter
timma?
Hur roligt var det att vandra neråt i rullgrus timma efter timma?
Inte roligt alls.
De få gånger jag upplevde något var när jag vilade och kunde
se mig omkring. Då kunde jag slås av det magnifika och det
sköna och det storslagna. Lite som när man befinner sig på
havet i en liten båt och bara ser hav.
Människan otroliga litenhet i det stora.
Dock säger något mig att de flesta inte tycker att det är så himla
roligt att vandra uppåt utan den stora kicken är att få komma hem
och berätta att man gjort det.
Jag har svårt att tror att jag kommer att göra detta igen.
Utan trevligt sällskap har det varit riktigt tråkigt.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: