leifsjoqvist

2015-08-31
16:46:54

I drömmens värld
Under senare har jag börjat att drömma igen, eller rättare
jag kommer ihåg drömmar när jag vaknar.
Drömtydning har ju i perioder varit viktiga och mången har
varit kallad att tyda vad drömmar står för.
Det är inte utan att det drar till sig charlataner.
En kan tänka att om drömmar upprepas så kan de möjligt-
vis tår för någonting, men annars verkar det behövas kaos-
teori för att förstå vad vårt undermedvetna vill kommunicera
oss
Som i natt. Jag drömde att jag crawlade längs med Tagenevägen.
På asfalten. Jag drog mig fram och fick vika undan för cyklister och
fotgängare. I drömmen verkade det inte finnas alternativ till att just
crawla sig fram. Vid ett tillfälle motiverades jag av att titta på min
kropp som var muskelös.
Sedan hoppade jag in i en grotta och en massa indianer skulle döda
mig. Men det fanns en stor grop i grottan så de kunde inte ta sig över
men vips så bara en massa stenar las på plats och gropen var borta(det
är jag ganska säker på att det kom från Femhäraslaget som jag sett tid-
igare på kvällen). Jag fick dödsångest och rusade om hörnet och hamn-
ade i ett kök på en bensinstation och det var lunchdags. En indiankvinna
satte sig bredvid mig och frågade om jag också hade diabetes.
Så vaknade jag.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: