leifsjoqvist

2015-08-23
10:07:45

vem styr vad
När jag på 80-talet var redaktör för tidningen Krig&Fred
var jag också medlem i den lilla gruppen Göteborgs
radikala arbetarförening. Den senare var en liten kvar-
leva av det döda SKP.
Krig&Fred var en tidning för fredföreningar på fem orter
i landet.  Den var medlemsägd.
GRAF tyckte enligt den demokratiska centralismens prin-
ciper att vi i GRAF skulle diskutera vad som skulle skrivas
om i tidningen medan jag tycket det var en diskussion för
fredsföreningen.
Jag funderar på hur dagens politiker i Bryssel agerar. var
ligger deras huvudsakliga lojalitet. När Cecilia Markström i FP
förhandlar om TTIP har hon då en diskussion med partiledningen
i FP eller är hon tyst gentemot dem?
Alltså har svenska partier inflytande över sina representanter
i Bryssel eller agerar de senare bara med lojalitet mot Bryssel?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: