leifsjoqvist

2015-12-29
18:15:11

Livet
Igår cyklade jag upp till Morängatans äldreboende
och hälsade på farsan. han kände igen mig och un-
drade var morsan var. Den gamla vanliga om vardag-
en för honom. Vi gick ut och gick runt Strömmensberg.
Förbi där biografen Saga en gång låg, längs med det
som var Härlanda fängelsekomplex, ner efter Stock-
holmsgatan och sedan en liten paus vid Ånäsfältet där
vi tog paus. Farsan är 88 år och även om "the spirit is
willing but the flesh is weak" så går det inte att hålla det
tempo han vill hålla. Särskilt inte denna dag då det var
lite halt. När vi gick upp backen upp mot boendet samma
frågor om var vi skulle gå. Tillbaka på boendet var det mat.
Det skulle han inte ha, men när han tog in att det var gratis
så satte han sig till bords. Jag åkte iväg.
Till Landala. Lilla Tuva väntade på farfar för utflykt. 20 mån-
ader gammal kommer nu orden. De flödar och det är inte
alltid jag hänger med. I vilket fall drog vi iväg till Universeum
för koll på hajar och ormar. Lilla Tuva var dock mest intresse-
rad av ett galler på golvet, pennor och papper i det lilla lekut-
rymmet och hon var väldigt nära när vi kollade på mammutar
och grottbjörnar.
Det var en lisa för en åldrande man att vara en dag med sitt
barnbarn. Livet går vidare och vissa faller av och andra tar
vid.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: