leifsjoqvist

2015-02-28
21:04:49

Det viktiga i livet
I goda vänners lag satt jag i torsdags och tog några öl.
Vi pratade om vad som är av vikt i livet. Då vi pratat om
det så fann vi fadern till en av vännerna liggandes på gol-
vet. Jag trodde hjärtinfarkt. Ganska snart under några kri-
tiska sekunder insåg vi att mattan försvunnit under fötterna
och att han ramlat baklänges. Han repade sig.
Ändå blev det så tydligt. Livet i sig är det viktiga. Det kan ta
slut på en sekund när man minst anar.
Man kan bli sjuk. Jag har varit förkyld några dagar och med
det orkeslös och ständigt täppt i näsan och ständigt torka
snor. Det är inte så kul då.
Men jag vet att det går över. Alla har inte den lyxen att falla
tillbaka på.
Fånga dagen är en hemsk klyscha. Inte desto mindre är den
sann.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: