leifsjoqvist

2015-02-21
19:00:00

på spaning efter den sämsta filmen någonsin
Redan tidigt i mitt liv hade jag en fascination
för usel film. Innan jag fyllde femton fick jag
ju ta det som erbjöds på de biografer där det
var lätt att komma in. Det fanns prioriteringar
här. Mignon på Linnegatan kom man alltid in.
På Flamman på Redbergsvägen kom man in
om inte fetegubben var filmvakt. Kaparen och
Fyren på Stigbergstorget var också ganska bra.
Rex i Gamlestaden så länge den fanns släppte
ju allt som kom.
Därav såg jag Örnnästet tre eller fyra gånger. Sam-
ma med Kellys hjältar. Dracula med Cristoffer Lee
var också en som kunde ses mer än en gång.
Flera andra som jag inte ens minns namnet på sågs.
Så när jag var 20 såg jag Raggaråket(The F J Holden)
och den var riktigt usel(ser dock att den hade 5,8 på
IMDB så möjligen hade jag en dålig dag)och det är
den enda film jag inte sett till slut och det vill inte säga
lite.
Häromdagen såg jag Sand Shark som var så obeskrivligt
dålig att den vände. Den är nu mer på Tio i Topp över film-
er som är så usla att de blir bra. Kolla här
Ikväll fortsätter också TV5 sin kavalkad av kalkonfilmer
men att över träffa Sharknado och Sharknado 2 är natur-
ligtvis näst intill omöjligt.
Men visst låter Robocroc som en film med potential.
Kolla här
Om någon nu tror att det inte kan finnas något sämre, bara
lugn, det finns. Poseidon Rex är en favorit bland de riktigt usla
filmerna. Kolla här
Bäst just nu på Tio i Topp usla filmer.
Betyg på IMDB:
A serious threat to humanity(alltså att se den är hotet).
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: