leifsjoqvist

2015-01-12
23:13:00

Befogade frågor
När hela världen paraderar för att hedra de mördade
i Paris kan man fråga var de var när de 17 journalist-
er som mördats under senare år i Gaza?
Och alla de statsmän som paraderade som själva är
ansvariga för statsterror?
Mördarna var småkriminella män som fått militär utbild-
ning av IS i Syrien. Vilka har sett till att rebellerna fått
inflytande och makt i Syrien och Irak?
Frågor är ingenting som ställs dessa dagar.
Istället tvättar man rent Lars Vilk som öppet säger att han
stödjer de värsta av rasister.
Istället kan Vilks utställare, som också ställde ut nazisten
Parks s k konst, säga att han skall starta ett svenskt Peg-
ida.  Vi är utsatta för en islamisk anpassning  säger han.
Argument: Förbud av Tintinbok, inga kyrkoavslutningar i
skolan och att han inte vet om det kött han äter är halal-
slaktat eller inte.
Herregud!
Idioten tar också upp könsstympning som ett tecken på
ökad islamisering. Könsstympning är ju avgränsat till
Västafrika och utförs av flera religioner men är främst
en geografisk tradition.
Jag blir mörkrädd. Det börjar bli för dumt. Enligt en under-
sökning tror SD-anhängare att det finns 17% muslimer i
Sverige. Det finns 4,5%.
Jag är ateist. I min värld finns inga gudar. Jag argumenter-
ar för detta min grundsyn och anser att alla skall göra lika-
dant. Varför skulle jag peka ut just islam? Jag gillar inte reli-
gion men jag mycket om massor av människor som är reli-
giösa. Människor som gör gott i sina liv och som använder
tron för sig själva.
Den islamafobi som nu syns är ju inte ateistisk i den meningen.
Den är hatisk. Den är utpekande och vill göra kristendom till
en tvingande dogm.
Vad alla dessa allsköns rasister inte förstått är att det är skill-
nad på att veta och att tro och att bara för att man har en åsikt
är inte den av den arten att hela mänskligheten skall älska den.
Det är solipsism. Kanske har denna grupp som utger sig för att
vara folket sett för mycket på detta: Jag kenner vad jag kenner.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: