leifsjoqvist

2015-01-11
20:46:57

Dag 2 av ingen vanlig dag
Steg upp tidigt för att cykla till hanledarutbildning
i Gunnilsehallen. Det blåste fortfarande men inte
som igår. När jag kom till Gamlestaden vid slakt-
eriet och skulle cykla under viadukten kom en man
springande vid en avspärrning och sa att det inte
gick att cykla där. Vattnet stod över en meter.
Så jag funderade på alternativ väg. Tillbaka och
över gasklockan skulle ta en halvtimma så det
var inte bra. Jag valde att fortsätta Marieholmsled-
en fram och ta mig över bangården.
Det började bra. Vid vad jag trodde var en liten pöl
gick jag över. Det var ingen pöl. Det var ett vatten-
fyllt dike på en halvmeter och där gick jag ner med
min cykel. Blöt fortsatte jag över spåren tills jag kom
till andra sidan och möttes där av ett stängsel. Jag
beslöt mig för att försöka ta mig över. Cykeln gick
men inte utan besvär. Värre var det då med kroppen.
Det var några år sedan jag klättrade över ett stäng-
sel. Jag började att klättra och stängslet fick en obe-
haglig lutning men jag tog mig över. När jag satt där
för att häva mig över fastnade byxorna i grenen i
stängslet. Med ett vrål av frustration satsade jag allt
på ett kort och hävde mig över och hoppades att
byxorna skulle släppa. Den lilla stund som byxorna
satt fast kändes som en evighet men det släppte.
Jag kom över. På marken stod jag och väntade på
att bli klar över om byxorna var sönder , om jag brutit
något eller om något var sträckt. Inget, både byxorna
och jag var helt.
Jag cyklade vidare och kom självklart för sent vilket
jag fick höra och vilket jag inte på ett särskilt bra sätt
tog emot.
Jag gillar inte dåligt väder.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: