leifsjoqvist

2015-07-22
00:04:06

Det lilla i livet
Jag körde morsan till Sahlgrenska idag. Hon skulle undersöka
tarmen och magen. Lavemang och en dag med två liter vätska
som hon tvingat i sig gjorde henne matt.
När jag senare kom tillbaka för att hämta henne stannade en bil
och jag fick hans parkeringebiljett. En halvtimma senare när jag
skulle hämta bilen stannade det en annan en bit ifrån mig. Ur steg
en rasande vacker kvinna. Jag gick till henne och erbjöd henne min
biljett och hon tog tacksamt emot den och jag fick "ha en bra dag"
med mig. Det kändes bra.
Jag hälsade på mitt lilla barnbarn som nu börjar att forma ord och
som vanligt är på gott humör och vill göra massa saker samtidigt.
Jag tankar upp i mötena med henne. Så mycket energi och så mänga
saker hon har att upptäcka i livet.
Jag cyklade hem och lyssnade till Anthony&The Johnssons. Det var
länge sedan nu. 
Fistful of love är en grym låt. Lyssnade ofta på den när jag var ute på
natten och gick med hunden.
River of sorrow bland det bästa som gjorts.
Senare cyklade jag upp och tog ett kallt dopp i Härlanda Tjärn och
lyssnade på Tubular Bells (nyinspelaning från 2003) av Mike Oldfield
som tillhör gruppen skivor som hängt med i 40 år och som alltid spel-
as några gånger per år.
Originalet från 1973
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: