leifsjoqvist

2015-07-18
12:26:00

saker jag saknar
Jag saknar tidiningen Arbetet och då i synnerhet filmrecensionerna
av Sven E Olsson.
Jag saknar Trädgårdsdags med Ulf Schenkmanis och inte minst hans
bisittare Lars-Eric Samulesson. Varje lördag pratade de skit om gröna
växter.
Jag saknar när OBS kultturkvarten när den låg som sista program efter
22-nyheterna på vardagar och som sedan gav mig natten att fundera
på vad som sagts(jag hade ingen TV från det jag var 16 till 24).
Willy Josefsson var redaktör för OBS under många år och ja, jag saknar även
nya volymer av Josefssons krimböcker.
 
Jag saknar Efter åtta som var ett magasin som gick på P1 och höll på
en timma. När min förstfödde som alltid vaknade tidigt somnade som
alltid vid 800 hade jag en timma att lyssna och tänka på annat än blö-
jor och mat.
Jag saknar den första tiden när ETC i början på 80-talet kom som vecko-
tidning. Det var en fröjd när tidningen droppade ner i brevinkastet.
Jag saknar de år när nästa bok i serien om Hamilton av Guillou skulle
komma.
Jag saknar Anders Ehnmark och Sven Lindqvist inte längre kommer
med nya essäböcker.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: