leifsjoqvist

2015-06-12
10:36:00

På uteservering
Igår var det skolavslutning.
Efter alla procedurer och tacktal och gemensam
lunch for alla ner till Storans uteservering.
På vägen ner träffade jag nåra bekanta som satt
och käkade kebabtallrik. Den ene frågade hur jag
mådde och jag sa att jag mådde bra. Han sa då att
livet kan vara enkelt cykla, lyssna till musik och spela
fotboll och så skrattade han, sedan sa han, och här
sitter vi och ältar relationsproblem.
Det var en bra sammanfattning.
När jag sedan stod vid Storan och fått några öl i mig
och började se mig omkring och såg alla dessa vack-
ra kvinnor snurra runt om mig får jag erkänna att det
ryckte till lite i mellanregionerna. Tolkade det som fan-
tomsmärtor.
För det handlar ju inte längre om vad jag vill. I ett sam-
hällsperspektiv ligger jag ju i den målgrupp som mer ell-
er mindre anses kasserad. Man påverkas av detta och de
flesta av oss vill inte ha partners som är lika kasserade som
vi själva.
Till yttermeravisso så är det så att om jag skulle träffa en
ur gruppen de icke-kasserade skulle ju den personen vilja
ha relation och det vill ju inte jag. Sålunda är dörrarna stäng-
da.
Jag rökte två cigg. Det smakade inget vidare så jag tror nog
att mitt sluta-röka-projekt kommer att hålla.
Ganska tidigt cyklade jag hem. Det var den första riktigt somm-
arkvällen. Om det varit förra året hade jag trampat upp till Del-
sjön för kvällsdopp men värmen har inte infunnits sig detta år.
Väl hemma såg jag att klockan var 2045.
Om man kommer hem vid tiden efter att ha tagit några öl då är
man gammal.
Grymt bra platta att lyssna till i sommarkvällscykling
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: