leifsjoqvist

2015-05-24
23:07:10

Djävulen finns?
Om Gud är allsmäktig varför i helvete skapade han
då Djävulen?
Om Gud är god varför skall då de klentrogna brinna
i evighete i helvetet?
Ja, bara några skäl till att vara ateist.
De religiösa gillar det harmoniska och det skittråkiga.
Det var därför de fick skitslaget när någon slog an
tritonus eller djävulsintervallet.
Vad är väl bättre för ett band att då heta Tritonus.
Finns djävulen i musiken?
Ja, fan vet.
Jag vet så mycket att när jag lyssnar till band som Avan-
tasia händer det saker med kroppen. Som idag.
Hårdrock generellt sätter igång adrenalinpumpen.
Lyssna på gitarrsolot mot slutet i The Scarecrow och
lyssna högt. Om en inte går igång på det är man nog
förlorad till att vara kontrollerad och religiös.
 
Jag kan ryckas med så att jag lärt mig att i områden där
det finns folk kan jag inte spela låtar som The Scarecrow.
För två år sedan berättade en god vän att han varit ute och
åkt bil med en kollega då denne pekat på en cyklist och sagt:
se på den jäveln. Han hade man kunnat skrämma barn med!
Det var jag och jag kunde härleda tillfället. Jag lyssnade till
Blood Brothers av Iron Maiden.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: