leifsjoqvist

2015-11-19
11:30:48

Argument
Jag har ägnat en kväll åt att lyssna och läsa på
de främlingsfientliga. Hur argumenterar man?
Det vanliga är följande:
-No gozoner är skapade av invandringen. Här råder
 omerta och här får inte ambulanser köra in.
-Sossarna vill ha invandringen då de flesta invandrare
 röstar vänster (några hävdar också att Reinfeld vill ha
 invandringen för att sänka löner)
-I förorten(no gozoner)går alla kvinnor i niqab och alla
 småflickor bär slöja
-Snart kommer svensken att vara ett minne blott och Sverige
 kommer att vara en islamitisk stat
-Invandrarna vill att vi(svenskarna) skall anpassa oss efter dem
-Hederskultur finns överallt och förtrycker kvinnorna
Man kan läsa Ingrid Carlqvist i ETC:

Varför är nationen så viktig för dig? 

– Därför att nationalstaten är den viktigaste formen för att bevara demokrati. Dessutom är det som en familj, vi svenskar tänker ju ganska lika ...

... det verkar inte så. Skillnaderna mellan dina och mina åsikter är väl minst lika stora som mellan någon annan?

– Ja, men varken du eller jag skulle skära halsen av varandra.

Det är det väl ingen annan som gör heller ...?

– Jo, det är det. 

Vad man med säkerhet kan säga är att polariseringen är total.

SD och Carlqvistgruppen(Dispatch och poddar och Avpixlat)gör

en stor sak över att "vänstern"(vänster är allt etablerat enligt dessa)

inte använder förnuftet utan bara agerar utifrån känslor.

Jag kan ju tycka att det är precis tvärsom.

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: