leifsjoqvist

2015-11-27
00:41:45

usel svensk serie
Jag kollade de två första avsnitten av Gåsmamman
på CMORE ikväll. Det var riktigt dåligt. Klyschorna
stod som spön i backen och skådisarna, om än er-
känt bra sådana, gjorde mig inte gladare.
Vad jag förstår är seriens manus skriver av ett bolag
som säljer det runt till flera länder i världen.
Det kan jämföras med Bron som går mot sitt slut och
som även denna tredje säsong fångat mig och efter
varje avsnitt vänta efter nästa.
I Bron är det väldigt tydligt att vi är i Malmö och Köpen-
hamn.
Gåsmammans miljöer säger inget om var man är och
massproducerat manus fungerar väl egentligen bara för
porrfilm.
Jag har en mycket låg tröskel när det gäller serier men
det här tänker jag inte se vidare.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: