leifsjoqvist

2015-10-06
23:38:18

Hur man förändras
Rätt långt upp i åren ockuperades mina tankar av sex.
Min första tanke när jag såg en kvinna eller tog henne
i hand var hur det skulle vara att ligga med henne. Jag
antar att svaret i tanken också påverkade min sätt att
förhålla mig till henne. Engagerad och trevlig om tanken
sa: ja, för fan. Och om det inte blev positivt: skall hon in-
te gå snart.
Så sedan några år tillbaka tänker jag sällan eller aldrig på
sex. Det är faktiskt befriande. Samtidigt en aning frustrer-
ande att tänka på hur mycket tid jag slängt bort på helt
meningslösa tankar om sex.
Jag är inte asexuell som jag själv trott.
En asexuell onanerar inte.
Det gör jag.
Då är man per definition autosexuell.
Idag när man måste vara allt annat än en vanlig hetero-
sexuell har också jag hittat min nisch.
På ett sätt är det lite tråkigt.
De som är i förhållande älskar ju att prata om hur kassa
deras förhållanden är. Ofta handlar det om att den andre
inte förstår eller helt enkelt inte vill förstå.
När man kommer över femtio avtar även det. Det är som
det är.
Min stora tanke nu är hur jag skall fortsätta att leva utan
att få röka mer. Vad finns att längta efter?
Det är som när man riktigt liten och längtade efter nappen.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: