leifsjoqvist

2015-10-16
00:36:24

parallella världar 2
Jag är på skolor. Jag spelar matcher och tränar lag.
Jag har möten med social resurs och jag pratar med
folk i telefon om hur man kan börja spela fotboll.
Idag hade vi möte med Föreningsutvecklare och där
är representanter från en massa fotboll-, handboll och
innebandyklubbar, där är folk från friidrotten, där är folk
från flera kommuner, där är folk från SISU och vi pratar
om flyktingar.
Ingenstans hör jag ord om katastrof eller att nationen håller
på att gå under.
Jag hör bara röster som vill göra gott och det bästa av situ-
ationen.
På radion hör jag SD som vill ha folkomröstning om invand-
ringen.
De pratar om systemkollaps.
Det är som om vi idag befinner oss i parallella världar.
De som finns utanför och ser en verklighet.
De som sitter inne och kommunicerar med varandra
på nätet och hetsar varandra till att tro på landets und-
ergång.
De senare är de som genom åren sagt att vi skall bli en
sovjetstat, eller att vi redan är en sovjetstat, eller så är det
stackare som projicerar sin ensamhet och upplevda utan-
förskap på invandrare och flyktingar.
Detta med flyktingtjafset är ju närmast att betrakta som en
stor mental masshysteri.
Det tar bort fokus på de viktiga frågorna och om inget händer
kommer vi snart att stå här med en massa självutnämnda dår-
ar som skall befria nationen.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: