leifsjoqvist

2015-10-30
11:44:23

Sex och kroppar
När jag låg och zappade bland kanalerna igår natt
hamnade jag på porrfilm(jo, så var det!)och stann-
ade där en stund.
Det är ju ändå ganska vanligt att män kollar porrfilm
och jag undrar över vad det gör med mäns självbild
om man ofta kollar på porrfilm.
Den stora majoriteten av män kan ju definitivt inte mäta
sig med de kukar som är visas upp. Oavsett om man
i kampanjer går ut och säger att storleken inte spelar
någon roll så räcker det att några få kvinnor säger att
det gör det visst så registreras detta.
Även om jag inte längre har något annat sexliv än det
med mig själv så gjorde det något med mig när jag för
två somrar sedan pratade med en kvinna på krogen som
menade att sex var meningslöst och det inte fanns en stor
och framför allt bred kuk med.
Jag kände direkt att jag inte skulle kunna leva upp till henn-
es förväntningar och kände mig då lite kränkt. Om jag utan
sexuella ambitioner känner mig kränkt vad skall då inte en
man med ambitioner känna?
Sålunda tillplattad av att bara stora kukar visas på film komm-
er sedan nästa smäll: alla kroppar som har sex på film är unga
och vältränade.
När såg man en tjock medelålders eller gammal man ha sex
på film?
Jag vill minnas att TommyJohansson hade en roll som gammal
och tandlös där det gick till en sängscen men under täcker fick
kameran inte följa med (bägge hade löständer!).
Då män ibland tänder på tjocka och gamla kvinnor finns en liten
marknad för dessa kvinnor på film.
Jag har aldrig i mitt liv stött på kvinnor som tänder på tjocka män.
Det närmaste jag kommit är kvinnor som sagt att de gillar en liten
rondör på mannen.
I mycket finns en undervegetation av känslor som inte får utrymme.
Vem ställer sig upp i ett omklädningsrum och säger att alla snoppar
har ett värde när det skojas om små kukar?
För några år sedan hade jag aldrig skrivit om detta då för den gemene
läsaren kommer tanken upp: aha, han har liten kuk upp.
Idag kunde jag inte bry mig mindre om den misstanken.
När man pissar har inte storleken så stor roll.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: