leifsjoqvist

2015-10-04
01:12:07

Sluta röka
Så är det dags igen att sluta röka.
Jag har hållit upp sedan i måndags.
Det är inga större problem om man motiveras.
En förkylning med slemhosta ger den motivationen.
På bara några dagar känns det bättre i halsen och
hostan är borta.
Jag känner också hur magen svullnar efter lite för
mycket nattamat.
Tidigare gånger har jag haft inställningen att jag kan
och bör feströka.
Denna gång skall jag klippa det bandet.
Det får vara över nu(om jag nu inte blir för jävla fet).
Nikotintuggummi tar bort abstinensen.
Men det huvudsakliga problemet med cigaretter är
deras funktion som vuxennapp. Huvuddelen av alla
cigg jag rökt har varit när jag väntat på något eller
bara haft tråkigt.
Några få per dag har varit ren njutning.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: