leifsjoqvist

2015-09-30
01:39:06

Den onde cyklisten
När jag cyklar kan jag bli så förbannad att jag kokar.
Alla dessa fårskallar som sitter med mobilen i hand
och helt saknar uppsikt över vad som händer utanför
deras bilar, de borde kokas i olja för att lära sig.
Alla dessa fårskallar som jämför bilen med cykeln. Allt-
så, om jag cyklar vårdslöst så skall det jämföras med
någon som kör vårdslöst med bilen.
Konsekvenserna vid olycka? Hur dum får man bli?
Idag vid korsningen vid Beijers velade en lastbil och var
inte tydlig om han skulle till vänster eller rakt fram. Jag
kom snabbt och såg att han bestämt att ta till vänster.
Inga blinkers utan bara sväng.
Jag körde tätt framför honom så han fick tvärnita.
Han tutade vilt och då var det som en könsnjutningen
att ge honom ett riktigt högt finger: Up yours...........
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: