leifsjoqvist

2016-04-08
13:43:07

ett annat liv
När jag nu blir äldre märker jag hur perspektiven förflyttas.
Död och liv blir mer märkbara. Människor i min närhet dör,
blir sjuka å ena sidan och barn sätts till världen och fyller
på å andra sidan.
Denna närhet till liv och död gör mitt eget liv mer påtagligt.
När jag skummar rubrikerna i media slås jag av hur lite av
det som skapar rubriker berör mitt eget liv.
Vissa saker är tydligen centrala i våra liv enligt medierna.
Det handlar om hur vi ser ut och i det perspektivet vad vi äter.
Jag bryr mig föga eller inte alls om mitt utseende. Jag har
lite valkar här och där men tänker sällan eller aldrig över det.
Jag måste bry mig lite om kosten då jag är diabetiker men
det handlar mer om att inte äta rena sötsaker som godis och
kaffebröd( vilket tidigare var en stor del av mitt ätande liv).
Kläder har jag aldrig varit intresserad av utan jag tillbringar
mesta delen av mitt liv i olika former av träningskläder. Det
enda jag har tankar om är hur jag skall överleva på en fotbolls-
plan i fem timmar i hällande regn.
Sedan är det självklart sex. Det handlar om hur stor kuken skall
vara och att den alltid skall stå. Det berör inte mig då kuken är
till för att pissa med och understundom för eget annat bruk( då
spelar verkligen inte storleken någon roll).
Relationer i betydelsen parrelation är inte  är inte heller något som
finns på min agenda då jag levt ensam sedan länge och inte har
några tankar att ändra på den statusen.
Jag följer inte heller någon realityshow eller underhållningstävlingar
som alltid skapar rubriker.
Mina barn är vuxna så det omedelbara frågorna kring småbarn, barn
och tonåringar har flyttats till en ren yrkesfråga. Jag jobbar med barn
och tonåringar.
Så jag undrar om jag är ett UFO som vandrar omkring i tillvaron och
funderar över saker som inte är av något värde.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: