leifsjoqvist

2016-04-01
23:06:00

Kultur
Jag lyssnade på Willy and the poorboys av Creedence
Clearwater Revival idag. Det var länge sedan. Det var
den andra LP-skivan jag köpte för egna pengar på Wai-
deles lilla butik på Redbergsvägen.
Låtarna  It came out of the sky och Fortunate son svänger
fortfarande. Midnight Special var med på 3 i topp som vi
hade i Klass 6B under en hel termin. Idag tycker jag Effigy
är det intressantaste låten medans den låt som var närm-
ast religion för mig som 12-åring Don´t look now är enkel
och banal dussinlåt. Minnen sprutar i huvudet när jag lyss-
nar. Musiken är ofta en minnesmarkör.
När jag senare på dagen besökte morsan som ligger i res-
pirator kunde hon idag kommunicera med ögon och händer.
Den andra frågan hon ställde efter vilken dag det var, var om
de hade TV7. Varför? Jo de sänder Glamour.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: