leifsjoqvist

2016-08-26
11:32:48

Hur man uppfattar verkligheten 1
I förrgår var jag som vanligt ute och cyklade. Så
gott som varje dag uppstår det konflikter med bili-
ster. Oftast handlar det  om när jag kall korsa vägar
och bilar kommer alldeles för snabbt mot mig. Så
snabbt så det inte skulle ha en chans att väja. Då
brukar jag ge dem fingret, spotta på bilen eller bara
vråla för att visa att kör man bil måste man ta ansvar
för det. Särskilt förbannad blir jag om någon sitter
med mobilen och har noll koll på vad som händer
runt om bilen.
I förrgår hade jag handlat på Netto. Där hade jag träf-
fat en ledares mamma och hans barn. När jag sedan
korsade Litteraturgatan kom en bil på behörigt avstånd
men chauffören var ändå tvungen att tuta. Jag tänkte
att det var en jävla idiot som skall tuta och tänkte ge
fingret.
Senare på kvällen träffade jag ledaren vars mamma
jag träffade tidigare på dagen. Han berättade då att
hans mamma var road över att jag givit fingret åt en
bil.
Om detta finger har jag inget minne.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: