leifsjoqvist

2016-12-14
12:51:50

Den märkliga paradoxen
Jag bor i Backa Röd. Den räknas av polisen som en no-go-zone. Det
skall vara farligt att bo här. Jag träffar dagligen människor som invand-
rade hit för många år sedan över de som kom för några år sedan till de
som är nyanlända. Många människor blir det. Så gott som alla de möten
är av positiv art. Jag blir inte hotad trots att jag är vit och ateist.
Vi pratar om vardagliga frågor. Det handlar om att ordning i skolan. Det
handlar om kriminalitet och missbruk. Det handlar ofta om hur det är
i de lände där de har sitt ursprung. Det handlar om relationer.
Alltså allt det som berör människor i allmänhet.
Här finns inga islamister som springer och ropar efter sharia.
När man sedan läser och lyssnar på SD-röran så hittar de mördare,
andra kriminella och islamitiska terrorister i varje hörn i den svenska
förorter och detta trots att de möjligen ser en invandrare eller nyanländ
på ett vykort.
Det påminner mycket om hur nazisterna byggde upp myten om den
farliga juden. Det var propagandan mot juden som senare gav kon-
centrationslägren.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: