leifsjoqvist

2016-02-19
23:53:53

Hög nivå på "debatten"
Lotta Gröning skriver en krönika och det spys i
kommentarsfältet och jag känner att jag bara måste
skriva något:
Leif SjöqvistHar någon av alla spökskrivare här någonsin träffat en flykting? I ett projekt i Hisingsbacka Fc har jag under ett år träffat ca 70 ensamkommande och det jag upplever är unga grabbar som söker skaffa sig ett nytt liv. Inget våld eller hot. Jag ser större hopp i dem än alla dem som skriver om allt elände de upplever framför datorn.
 
Jerry HagbergDet finns miljoner unga människor i världen som söker ett bättre och "nytt" liv. Dom kan få bo hos dig!!!
2,1 miljarder människor lever på under 3 dollar om dagen och räknas som fattiga.
Dom kan få bo hos dig!!
60 miljoner människor är på flykt.
Dom kan få bo hos dig!!
 
Leif Sjöqvist Ja, för de kommer ju knappast att få någon hjälp av dig
 
 
Grönings krönika handlar om det företag som var ansvariga
för det boende där en ung kvinna mördades. Mördaren var
psykiskt sjuk och detta hade förmedlats från flera olika instan-
ser. Personalen klagade.
Men HB Living Nordic AB var inte ute efter att hjälpa folk.
Det var och är ute efter att tjäna pengar.
Det kostade en ung flicka livet.
Ingen i kommentarsfältet tar notis om företagets roll.
Nej , de vill spy på religioner och kulturer. Vad en psykiskt
sjuk ung man gör blir till en kulturell och religiös fråga.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: